Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Μπράβο στο Νηπιαγωγεία μας:8ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς, Νηπιαγωγείο Μικροκάμπου Κιλκίς (συνεργατικό πρόγραμμα με το Δημοτικό Μικροκάμπου), 5ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς!


Με ιδιαίτερη χαρά αλλά όχι με έκλπληξη καθώς στάλθηκαν εξαιρετικά προγράμματα νηπιαγωγείων του νομού μας προς χρηματοδότηση στο Ϊδρυμα Λάτση είδαμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Από τα 4 χρηματοδοτούμενα προγράμματα  νηπιαγωγείων τα δύο είναι νηπιαγωγεία της πόλης του Κιλκίς το 8ο και το 5ο. Και ένα ακόμη νηπιαγωγείο μας, το Νηπιαγωγείο Μικροκάμπου είναι συνεργαζόμενο σχολείο στο Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου Μικροκάμπου, το οποίο επίσης χρηματοδοτείται!

 "Με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και επιθυμώντας να εντάξει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε μια συμμετοχική, συνεργατική διαδικασία προς ένα συντονισμένο σκοπό, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση έχει καθιερώσει ένα νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, αυτή τη φορά με αποδέκτες τους παιδαγωγούς των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της χώρας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2014-2015

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση ανακοινώνει ότι θα χρηματοδοτήσει δεκαεπτά καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από ηπειρωτικές παραμεθόριες περιοχές της Ελλάδας, για το τρέχον σχολικό έτος 2014-15. Στη δεύτερη χρονιά του προγράμματος υποβλήθηκαν 171 προτάσεις. Η φετινή επιλογή συμπληρώνει και ενισχύει τις δεκαεπτά περσινές σχολικές δραστηριότητες των νησιωτικών περιοχών, τις οποίες μπορείτε να δείτε εδώ.
Οι νέες δραστηριότητες θα δώσουν την ευκαιρία σε 680 μαθητές να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες εμπειρίες τους και να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις. Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα ανακαλύψουν πτυχές του τοπικού παρελθόντος και θα αξιοποιήσουν τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής τους, θα συνδέσουν τις νέες τεχνολογίες με τις τέχνες και θα παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον αναστοχαζόμενοι για τη διάσωση και διατήρησή του. Στην επιλογή της φετινής χρονιάς δόθηκε έμφαση σε προγράμματα που αξιοποιούν και εμπλέκουν όσο το δυνατό περισσότερα γνωστικά πεδία σε συνδυασμό με βιωματικές δράσεις, ώστε να ενισχυθεί η ενεργοποίηση των μαθητών και η διερευνητική μάθηση.
Φέτος, χρηματοδοτούνται σχολεία από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες των περιοχών (σχολεία με μαθητές αποκλειστικά Ρομά, μειονοτικά σχολεία και εκπαιδευτικά προγράμματα συνεκπαίδευσης γενικής με ειδική αγωγή). Συνολικά έχουν επιλεγεί 13 δημοτικά και 4 νηπιαγωγεία".
Ακολουθεί ο πίνακας με τις εγκεκριμένες προτάσεις.
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15
Α/Α
ΠΕΡΙΟΧΗ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ
1.     
Δράμα
2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Οι δρόμοι του κρασιού και του Διονύσου στη Δράμα
Τοπική Ιστορία-
Περιβάλλον
2.     
Δράμα-Παρανέστι
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Παρανεστίου Δράμας
Έχω το δικαίωμα να είμαι διαφορετικός
Σχολική και Κοινωνική Ζωή
3.     
Έβρος-Αλεξανδρούπολη
5ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης
Απόηχος Βυζαντίου
Τοπική Ιστορία-Νέες Τεχνολογίες
4.     
Καστοριά-Χλόη
9ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς
Γινόμαστε Φίλοι
Συνεκπαίδευση Ειδικής με Γενική Αγωγή- Σχολική και Κοινωνική Ζωή
5.     
Καστοριά-Κορησός
Δημοτικό Σχολείο Κορησού Καστοριάς
Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων (Αξιοποίηση του σχολικού αρχείου)
Τοπική Ιστορία-Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
6.     
Κιλκίς
8ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς
Φ(e)τολόγιο-Το ηλεκτρονικό φυτολόγιο της χλωρίδας του νομού Κιλκίς
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
7.     
Κιλκίς
5ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
Όταν οι κούκλες ζωντανεύουν, μεγάλους και μικρούς μαγεύουν…(κουκλοθέατρο)
Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης
8.     
Κιλκίς
8ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
Οι μικροί σπηλαιολόγοι του 8ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς παραδίδουν εξ’ αποστάσεως μαθήματα σπηλαιολογίας
Περιβάλλον-Νέες Τεχνολογίες
9.     
Κιλκίς- Αξιούπολη
2ο Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης
«Απ’ Αξιού ευρύ ρέοντος»-Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
10.  
Κιλκίς-Μικρόκαμπος
Δημοτικό Σχολείο Μικρόκαμπου Κιλκίς
Όλα μαζί τα δάχτυλα του χεριού δίνουν το χάδι κι ας μην είναι κανένα ίδιο με το άλλο: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διαφορετικότητα και την αλληλεγγύη
Σχολική και Κοινωνική Ζωή

11.  
Ξάνθη
4ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο αφηγείται στιγμές απ’ το χθες στην Ξάνθη
Τοπική Ιστορία-Διαχείρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
12.  
Ξάνθη-Κένταυρος
Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κενταύρου
Ένας Κένταυρος …στη Θράκη!
Τοπική Ιστορία-Σχολική και Κοινωνική Ζωή
13.  
Ξάνθη-Κιμμέρια
Δημοτικό Σχολείο Κιμμερίων
Διαχείριση απορριμμάτων-Ανακύκλωση
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη-Σχολική Κοινωνική και Ζωή
14.  
Πέλλα
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πέλλας
Θησαυροί των Μακεδόνων, στο πέρασμα των αιώνων: Ξίφη, μάσκες, στεφάνια και αγγεία παιχνίδι και δημιουργία
Τοπική Ιστορία-Διαχείρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
15.  
Ροδόπη- Κομοτηνή
2ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής
Όταν τα μαθηματικά συνάντησαν την τέχνη δημιούργησαν μια ζωγραφιά…
Θετικές Επιστήμες και Δραστηριότητες Τέχνης
16.  
Σέρρες
13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών
Σκηνοθέτες Φιλαναγνωσίας
Φιλαναγνωσία-Νέες Τεχνολογίες και Δραστηριότητες Τέχνης
17.  
Φλώρινα
5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας «Θ. Καστανός»
RoboHarmony: Τα ρομπότ παίζουν, εμείς τραγουδάμε
Νέες Τεχνολογίες και Δραστηριότητες Τέχνης

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

Ημερίδα για την παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία

                ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

«Ειδική αγωγή – αποκατάσταση: Από την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη»
                Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014
Πρόγραμμα

17.45-18.00
Εγγραφές
18.00-18.15
Χαιρετισμοί
18.15-19.45
Επιστημονικές ανακοινώσεις
 
Κωνσταντίνος  Παπαδόπουλος
 
Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο «Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης»
 
Χαρίκλεια Πρώιου
 
Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο
«Νευρογνωστικές διαταραχές και αποκατάσταση»
 
Ιωάννα Παπαβασιλείου
 
Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο
«Επαγγελματικός Προσανατολισμός»
 
Γεώργιος Παυλίδης
 
Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο «Μαθησιακές Δυσκολίες»
 
Βασιλική Γιαννούλη
 
Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο
«Σχολική ψυχολογία»
 
Λευκοθέα Καρτασίδου
 
Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο
«Ειδική Αγωγή»
 
Χριστίνα Συριοπούλου
 
Λέκτορας με γνωστικό αντικείμενο «Εκπαίδευση ατόμων με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές»
 
Γρηγόριος Σίμος
 
Αναπληρωτής  Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο
«Εξελικτική Ψυχοπαθολογία»
 
Ιωάννης Αγαλιώτης
 
Αναπληρωτής Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο
«Διδακτική Μεθοδολογία για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες»
19.45-20.10
Διάλειμμα για καφέ
20.10-21.25
Συζήτηση επί των ανακοινώσεων
21.25-21.30
Σύνοψη - Συμπεράσματα

 

Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2014

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Μπαίνοτας στην Πλατφόρμα για την καταχώριση του Portfolio θα διαπιστώσετε πως η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή έως 3/12/2014 

 
 
 
Tο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συνεχίζει την υλοποίησή του και την τρέχουσα σχολική χρονιά (2014-2015).

Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί από 15/12/2014 έως 15/5/2015 και περιλαμβάνει τις παρακάτω αξιολογήσεις:

  1. Αξιολόγηση σωματικής διάπλασης μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και στα Νηπιαγωγεία από τους Νηπιαγωγούς.
  2. Αξιολόγηση σωματικής δραστηριότητας και φυσικής κατάστασης μαθητών/τριών Δημοτικών σχολείων από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής.

  1. Αξιολόγηση των συνηθειών διατροφής των μαθητών/τριών των Δημοτικών σχολείων (μέσω ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στα εργαστήρια πληροφορικής των σχολείων).

Οδηγίες για την διεξαγωγή των μετρήσεων μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Ε.Υ.ΖΗ.Ν  http://eyzin.minedu.gov.gr/Pages/EyzinProject/UsefulMaterial.aspx.

Το σύνολο των αξιολογήσεων (ανθρωπομετρία, σωματική δραστηριότητα, φυσική κατάσταση και ερωτηματολόγιο) θα εισαχθεί στη Διαδικτυακή Πλατφόρμα για το Πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Οι μετρήσεις θα γίνονται σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (δηλαδή διαθέτουν Α.Δ.Υ.Μ. σε ισχύ, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις) και έχουν προσκομίσει την ενυπόγραφη δήλωση γονέα /κηδεμόνα (βλέπε επισυναπτόμενη δήλωση συγκατάθεσης).

Οι μετρήσεις γίνονται από τον εκπαιδευτικό ΠΕ11 της σχολικής μονάδας ή από κλιμάκια εκπ/κών ΠΕ11 (οι οποίοι δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και απασχολούνται για τις ανάγκες του προγράμματος για το υπόλοιπο του υποχρεωτικού τους ωραρίου). Τα κλιμάκια συστήνονται για τον σκοπό αυτό, από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά από πρόταση της Ομάδας Φυσικής Αγωγής. Η οικεία Ομάδα Φυσικής Αγωγής αναλαμβάνει και τον συντονισμό του έργου του αντίστοιχου κλιμακίου.

Για την πρώτη πρόσβαση στην Διαδικτυακή πλατφόρμα υπεύθυνος είναι ο Διευθυντής του σχολείου. Η πρόσβαση γίνεται μέσω της διεύθυνσης http://eyzin.minedu.gov.gr. Περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες στις συνημμένες οδηγίες.

Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται μονοσέλιδη Ατομική Αναφορά για κάθε μαθητή με τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων. Οι αναφορές θα πρέπει να εκτυπωθούν και να παραδοθούν στους μαθητές ή στους γονείς τους σε κλειστό φάκελο στο πλαίσιο εκδήλωσης στο σχολείο.

Για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, η καταγραφή των μετρήσεων των μαθητών στην ηλεκτρονική φόρμα δεν θα εμπεριέχει κανένα προσωπικό στοιχείο και ο μαθητής θα παίρνει ένα τυχαίο μοναδικό αριθμό τον οποίο θα δημιουργεί ο εκπαιδευτικός κατ΄ επιλογή για κάθε μαθητή (θα εισάγεται στο πεδίο του Αριθμού Μητρώου) και όχι με τη χρήση του πραγματικού Αριθμού Μητρώου του μαθητή.

Για την επιτυχή διεξαγωγή του εγχειρήματος, απαιτείται η συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ11, ΠΕ19/20, ΠΕ70, ΠΕ60 και η εφαρμογή των επισυναπτόμενων αναλυτικών οδηγιών.

Για ερωτήσεις και διευκρινήσεις, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται στο info@eyzhn.edu.gr

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ 11, καθώς ενημερώθηκαν εκτενώς σε σχετική ημερίδα, καλούνται να ενημερώσουν πριν την έναρξη του προγράμματος τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής των μετρήσεων, της συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων, της χρήσης του αναβαθμισμένου ιστότοπου του ΕΥΖΗΝ και γενικότερα για την ορθή διεξαγωγή του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του προγράμματος οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ11 συνεργάζονται με τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τις αντίστοιχες Ομάδες Φυσικής Αγωγής και τους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ11, λειτουργώντας υποστηρικτικά και βοηθώντας να επιλυθούν τα όποια προβλήματα πιθανόν προκύψουν.

Το πρόγραμμα διεξάγεται υπό την επιστημονική παρακολούθηση του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.    

Με την ευκαιρία έναρξης του προγράμματος Ε.Υ.ΖΗ.Ν. για το σχολικό έτος 2014-2015 θα θέλαμε να διευκρινίσουμε και πάλι τα εξής:

1)      Το πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν. στοχεύει στη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων, μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας.

2)      Μια από τις δράσεις του Ε.Υ.ΖΗ.Ν. είναι η διαχρονική καταγραφή των σωματομετρικών χαρακτηριστικών, της σωματικής δραστηριότητας και της φυσικής κατάστασης όλων των μαθητών των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας. Ο χαρακτήρας του προγράμματος θα επιτρέψει την έγκαιρη πρόληψη υγείας για τα παιδιά και τους εφήβους, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου αυτή δεν θα ήταν εφικτή λόγω γεωγραφικών, οικονομικών ή άλλων περιορισμών.

3)      Η διαδικασία των αξιολογήσεων και η δημιουργία των Ατομικών Αναφορών γίνεται αυτόματα στην Διαδικτυακή Πλατφόρμα (Διαθέσιμη στο http://eyzin.minedu.gov.gr). Επίσης, η διαδικασία σε όλα τα στάδια διασφαλίζει πλήρως τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών.

4)      Η περιήγηση στον ιστότοπο του προγράμματος Ε.Υ.ΖΗ.Ν (http://eyzin.minedu.gov.gr) προσφέρει πολύτιμο υλικό για τους εκπαιδευτικούς καθώς και πλήθος χρήσιμων πληροφοριών για μαθητές και γονείς. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ11 έχουν ενημερωθεί εκτενώς σε σχετική ημερίδα και είναι σε θέση να παράσχουν όλη τη σχετική ενημέρωση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.