Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2015

Επιμορφωτικό σεμινάριο για το Μαύρο Θέατρο



Η Σχολική Σύμβουλος σε συνεργασία με την κουκλοθεατρική ομάδα Μαύρου Θεάτρου Hocus Pocus καθώς και το 2 ο, 6ο και 9ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς προτίθενται να διοργανώσουν κύκλο  προαιρετικών βιωματικών σεμιναρίων. Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου, την Τρίτη 31 Μαρτίου και την Πέμπτη 2 Απριλίου και ώρες: 17.00- 20.00 στην πόλη του Κιλκίς σε χώρο της «ΤΕΧΝΗΣ»  στην οδό:  25ης Μαρτίου 20.
Αριθμός των συμμετεχόντων: (21) είκοσι ένα Νηπιαγωγοί. Σύμφωνα με τα ακόλουθα:

1ο σεμινάριο:
Στόχος του σεμιναρίου αποτελεί η γνωριμία με την τεχνική του Μαύρου Θέατρου.  Το σεμινάριο που απευθύνεται σε αρχάριους θα έχει βιωματικό χαρακτήρα και απαιτείται η ενεργός συμμετοχή των επιμορφούμενων.
  Το περιεχόμενο του σεμιναρίου έχει ως εξής:
-      θεωρητική εισαγωγή για την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου.
-      Μικρή παρουσίαση με την τεχνική του Μαύρου Θεάτρου.
-      Γνωριμία των μελών της ομάδας.
-      Ενεργοποίηση της ομάδας.
-      Μικρή κατασκευή από τους συμμετέχοντες και, τέλος,
-      Εμψύχωσή της και δημιουργία μικρής ιστορίας.
  

  Επιμορφώτριες σεμιναρίου: Τουρτόγλου Θεοδοσία, νηπιαγωγό, Κατσικέα Ναυσικά, πολιτικό μηχανικό και Σταμάτη Ευαγγελία, νηπιαγωγό, μέλη της κουκλοθεατρικής ομάδας Μαύρου Θεάτρου Hocus Pocus
  Θα ήταν καλό επίσης, οι συμμετέχοντες να φοράνε μαύρα ρούχα και να φέρουν μαζί τους μια άσπρη κάλτσα ή, καλύτερα, ένα άσπρο γάντι. 
  
2ο σεμινάριο
ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ : Στόχος αυτού του δεύτερου σεμιναρίου είναι το πέρασμα από το κείμενο στην πραγματοποίηση της παράστασης.
Η δομή του σεμιναρίου έχει ως εξής:

Α΄ μέρος:
-Μικρή θεωρητική εισαγωγή.
-Παιχνίδια γνωριμίας –ενεργοποίησης της ομάδας.
-Παιχνίδια άσκησης της δημιουργικότητας.

Β΄μέρος:
-Δημιουργία ομάδων.
-Επιλογή κειμένου για τη δημιουργία παράστασης από τις ομάδες.
-Παρουσίαση των παραστάσεων.
-Αναστοχασμός και συζήτηση πάνω στις παρουσιάσεις από όλη την ομάδα.

Επιμορφώτριες σεμιναρίου: Τουρτόγλου Θεοδοσία, νηπιαγωγό, Κατσικέα Ναυσικά, πολιτικό μηχανικό και Σταμάτη Ευαγγελία, νηπιαγωγό, μέλη της κουκλοθεατρικής ομάδας Μαύρου Θεάτρου Hocus Pocus
Προτείνεται οι συμμετέχοντες να φορούν μαύρα ρούχα. Επίσης, θα πρέπει να φέρουν μαζί τους:
-      Ένα άσπρο χαρτόνι κάνσον.
-      Μια αγαπημένη τους μουσική σε cd.

3ο σεμινάριο
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΩΝ.

Επιμορφώτριες σεμιναρίου οι νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπάπκα (6ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς) Στέλλα Δουδούμη και Φανή Δημητριάδου (9ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς).

Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Παιδί και Βιβλίο!






Σήμερα το μεσημέρι κατά την 6η επιμορφωτική συνάντησή της, στην Κεντρική Δημόσια Βιβλιοθήκη Κιλκίς, η Ομάδα Δασκάλων και Νηπιαγωγών Κιλκίς που συμμετέχει στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Παιδί και Βιβλίο που διοργανώνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι κ. Ιωάννα Αρβανίτη και η κ. Μαρία Παπαδοπούλου σε συνεργασία με την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κιλκίς και την Βιβλιοθήκη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς έκοψαν τη βασιλόπιττά τους!.! Δημιουργική Γραφή, ζεστό κλίμα, νόστιμη βασιλόπιττα και τυχερή η Δημόσια Βιβλιοθήκη καθώς το φλουρί ήταν στο κομμάτι της! Της αξίζει καθώς παράγει πολύτιμο έργο στον τόπο μας!

Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 7ος Διαγωνισμός Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων 2015

Eduwebawards 2015Η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε) και η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προκηρύσσουν τον 7ο Διαγωνισμό Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων  (Εκπαίδευσης,  Υποστηρικτικών δομών της Εκπαίδευσης, Διοικητικών μονάδων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς Προσωπικών ατομικών ή ομαδικών Ιστότοπων Εκπαιδευτικών). Ο Διαγωνισμός γίνεται στο πλαίσιο του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη» (Σύρος 26-28 Ιουνίου 2015) το οποίο είναι υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (159688/Γ|3-10-2014).
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη όλων των ποιοτικών διαδικτυακών ιστότοπων που παρέχουν εκπαιδευτικές – παιδαγωγικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, η ηθική και η υλική -έστω και συμβολικά- επιβράβευσή τους.
Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν οι Ελληνόφωνοι Εκπαιδευτικοί Ιστότοποι που θα είναι ενεργοί τουλάχιστον μέχρι και την ημερομηνία αξιολόγησής τους στις ακόλουθες κατηγορίες για τις οποίες θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι:
  1. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία,
  2. Γυμνάσια,
  3. Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ,
  4. Υποστηρικτές Δομές Εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ κ.α),
  5. Διοικητικές μονάδες Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων,
  6. Προσωπικοί Iστότοποι Eκπαιδευτικών και Ομάδων Εκπαιδευτικών.
Αιτήσεις συμμετοχής: 1-28 Φεβρουαρίου 2015.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης συμμετοχής στο διαγωνισμό και τον τρόπο αξιολόγησης θα αναρτηθούν στον επίσημο ιστότοπο του Διαγωνισμού: http://www.eduwebawards.gr στη διεύθυνση του Συνεδρίου: http://www.e-diktyo.eu καθώς και στη διεύθυνση: http://www.ekped.gr.
Οι άξονες και τα κριτήρια αξιολόγησης του 7ου ΔΕΕΙ θα ανακοινωθούν στον ιστότοπο http://www.eduwebawards.gr μετά τις 31-1-2015.

10o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΜΕΡ «Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον. Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΕΡ
Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Επιτροπής Προσχολικής Αγωγής της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής (Ο.Μ.Ε.Ρ.) με θέμα «Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον. Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης», θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη, από τις 16 έως τις 18 Οκτωβρίου 2015, σε συνεργασία με τα Τμήματα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Για πρώτη φορά η Ο.Μ.Ε.Ρ. Ελλάδος στη διοργάνωση του Πανελληνίου Συνεδρίου της συνεργάζεται με δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα ταυτόχρονα, προωθώντας τη σύνδεση ανάμεσα στην προσχολική και τη σχολική ηλικία.
Ευχαριστούμε το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Π.Η.) του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης για τη θερμή συνεργασία τους στην αρχή αυτής της ‘’διαδρομής’’.


Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2015

Eπιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Παιδί και Βιβλίο»

Οι Σχολικές Σύμβουλοι Ιωάννα Κ. Αρβανίτη, 1ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κιλκίς και Μαρία Παπαδοπούλου, 38ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης οργάνωσαν και υλοποιούν με την έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας το καινοτόμο πρόγραμμα με θέμα: «Παιδί και Βιβλίο».
Η καινοτομία του προγράμματος έγκειται κυρίως στον τρόπο οργάνωσης και υλοποίησης και των συνεργασιών που προωθεί. Εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, προσχολικής και δημοτικής, νηπιαγωγοί, δασκάλες και δάσκαλοι των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου (Α΄, Β΄ και Γ΄) ανταμώνουν και συν-επιμορφώνονται σε δύο ιδιαίτερους «τόπους», οίκους των βιβλίων, τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κιλκίς και την πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη - Κέντρο Μέσων Μάθησης και Πολιτισμού του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς καθώς το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συνεργασία τους.
Ο σκοπός του προγράμματος, σύμφωνα με τις δυο συμβούλους είναι διττός, αφενός να χτιστούν γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στην προσχολική και τη δημοτική εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο και αφετέρου οι εκπαιδευτικοί να ανταλλάξουν ιδέες, να συστηματοποιήσουν τις γνώσεις τους και να γνωρίσουν ελκυστικούς δρόμους ώστε να ξυπνήσουν την όρεξη των παιδιών για ανάγνωση και δημιουργική γραφή. Αποτελεί ένα πείραμα, μια έρευνα-δράση, καθώς για πρώτη φορά στο Κιλκίς επιχειρείται η εφαρμογή αυτού του μοντέλου επιμόρφωσης, δηλαδή μεικτής ομάδας εκπαιδευτικών σε τόπους συναφείς με το περιεχόμενο της.
Το πρόγραμμα συνοπτικά, περιλαμβάνει τις εξής φάσεις:
1η. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εθελοντική συμμετοχή στο πρόγραμμα προς εκπαιδευτικούς των δύο βαθμίδων (νηπιαγωγούς και πρώτων τάξεων του δημοτικού) και διαμόρφωση της μεικτής ομάδας.
2η. Συστηματική επιμόρφωση της ομάδας, διάρκειας 35 ωρών, σε δύο επιμέρους θεματικές: α. παρέμβαση και κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου των νηπιαγωγείων και των αιθουσών διδασκαλίας, ώστε να δημιουργηθούν ελκυστικοί τόποι που θα υποστηρίζουν και θα διευκολύνουν τις ποικίλες δραστηριότητες καλλιέργειας του εγγραμματισμού και προώθησης της σχέσης του παιδιού με το βιβλίο και β. Σχεδιασμός και εφαρμογή στην τάξη του κατάλληλου διδακτικού/ μαθησιακού πλαισίου για την καλλιέργεια της σχέσης του παιδιού με το βιβλίο και την ανάγνωση με την αξιοποίηση της συλλογής των βιβλιοθηκών. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης θα παραχθεί από την συμμετέχουσα ομάδα ένα πακέτο δραστηριοτήτων για εφαρμογή στην τάξη και τη δημόσια βιβλιοθήκη
3η. Εφαρμογή στην τάξη του παραγόμενου υλικού.
4η. Συναντήσεις της ομάδας για αναστοχασμό και ανατροφοδότηση.
5η. Αποτίμηση του καινοτόμου προγράμματος και διάχυση της καλής πρακτικής.
Η επιμόρφωση διεξάγεται με διαλέξεις, συζήτηση, αξιοποίηση των εμπειριών και των γνώσεων της συμμετέχουσας ομάδας και βιωματικά εργαστήρια. Βασικές εισηγήτριες, εμψυχώτριες είναι οι δύο Σχολικές Σύμβουλοι Μαρία Παπαδοπούλου και Ιωάννα Κ. Αρβανίτη. Επίσης, εργαστήρια θα υλοποιήσουν ως εμψυχώτριες και εκπαιδευτικοί από τις δύο Περιφέρειες με αποδεδειγμένο έργο πάνω σε θέματα που προσεγγίζει το καινοτόμο πρόγραμμα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων ανταποκρίθηκαν με μεγάλη θέρμη στην πρόσκληση με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τμήμα 26 ατόμων, μεγαλύτερο από τον προβλεφθέντα αριθμό.
Μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί 5 επιμορφωτικές συναντήσεις (1, 15, 29 Οκτωβρίου, 12 Νοεμβρίου και 18 Δεκεμβρίου) στις δύο προαναφερόμενες βιβλιοθήκες με μεγάλη επιτυχία, σύμφωνα με την άποψη των εκπαιδευτικών. Ως θετικά σημεία του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τη διάδραση ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης, την επιλογή των βιβλιοθηκών ως χώρων διεξαγωγής του προγράμματος, το ιδιαίτερα ενδιαφέρον περιεχόμενο σε συνδυασμό με τον τρόπο διεξαγωγής των επιμορφωτικών συναντήσεων.


Πηγή:γνώμη κιλκίς

Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2015

4o Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία" (30/10-1/11/2015)



07 Ιαν. 2015 14:57
Η Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), διοργανώνουν το 4o Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: "Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία" στη Θεσσαλονίκη από 30 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2015.
Σκοπός του 4ου Συνεδρίου είναι να προσφέρει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης
και επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται ενεργά στην σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση.

Απευθύνεται:
- Στην κοινότητα των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης που ασχολούνται με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
- Στην ερευνητική κοινότητα που ασχολείται με τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση
- Στην κοινότητα των επαγγελματιών που ασχολούνται με την σχεδίαση και ανάπτυξη Ψηφιακών Συστημάτων και Υπηρεσιών για την Εκπαίδευση και τη Μάθηση
-Στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές πανεπιστημιακών τμημάτων που ενσωματώνουν στα προγράμματα σπουδών τους μαθήματα για την σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση.

Tην αναγγελία αυτή θα ακολουθήσει σύντομα μια λεπτομερής ανακοίνωση με πρόσκληση και οδηγίες για υποβολή εργασιών.

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

Πρόγραμμα Εξομοίωσης και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης


Παρακαλούνται όσοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, απόφοιτοι Παιδαγωγικών Σχολών διετούς φοίτησης & της ΕΠΑΘ, επιθυμούν να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα εξομοίωσης να υποβάλουν σχετική δήλωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στη διεύθυνση secr@eled.duth.gr , έως και τις 19/01/2015


Πρόγραμμα Εξομοίωσης και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης
εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης


  1. Διδακτική Μεθοδολογία Ι
  2. Γνωστική Ψυχολογία
  3. Εκπαιδευτική Ψυχολογία
  4. Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
  5. Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
  6. Διδακτική Μεθοδολογία ΙΙ
  7. Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
  8. Γεωμετρία
  9. Περιβαλλοντική Αγωγή
  10. Διδακτική των Μαθηματικών
  11. Διδασκαλία με Νέες Τεχνολογίες
________________________________________

  1. Φιλοσοφία της Παιδείας
  2. Ιστορία της Παιδαγωγικής
  3. Κοινωνική Ψυχολογία
  4. Στοιχεία Γεωγραφίας
  5. Εισαγωγή στη Βιολογία
  6. Νεοελληνική Γλώσσα (περιγραφή κλπ)
  7. Θεωρία και πράξη διδασκαλίας
  8. Κοινωνιολογία
  9. Δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής
  10. Αρχές χημείας
  11. Ποσοτική και ποιοτική ανάλυση ερευνητικών δεδομένων
________________________________________

  1. Ιστορία Νεοελληνικής Εκπαίδευσης
  2. Σύγχρονη Νεοελληνική Ιστορία
  3. Εισαγωγή στην Παιδαγωγική
  4. Εισαγωγή στην Ψυχολογία
  5. Άλγεβρα