Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

«Ποντιακός ελληνισμός: Ιστορία-Πολιτισμός και διδακτική τους αξιοποίηση στο σχολείο»

Σημαντική η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χτες το πρωϊ  και ώρα 10:30-12:30 στο Συνεδριακό Κέντρο του Κιλκίς με τιτλο: «Ποντιακός ελληνισμός: Ιστορία-Πολιτισμός και διδακτική τους αξιοποίηση στο σχολείο»  με ομιλητές τον Δρ. Αντώνη Παυλίδη  επίτιμο Σχολικό Σύμβουλο καιτην  Αρχοντούλα Κωνσταντινίδου, Φιλόλογο. 
Την εκδήλωση πλαισίωσαν ο γνωστός λυράρης κ. Αβραάμ Παπαθανασιάδης και  μαθητές/τριες του 4ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς. Ως συνδιοργανώτρια της εκδήλωσης πιστεύω πως πέτυχε τους στόχους της. Μεταξύ των άλλων παρουσιάστηκε σχέδιο εργασίας που αφορά στον Ποντιακό Ελληνισμό που μπορεί κανείς να το βρει στον ακόλουθο σύνδεσμο:
 Ακολουθούν φωτογραφίες της εκδήλωσης







1οςΜαθητικός/φοιτητικόςδιαγωνισμόςσκίτσου με θέμα «Ο πλανήτης του άλλου πλανήτης όλων μας» Οκτώβριος 2016 – 31 Ιανουαρίου 2017


Υπό την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας, έρευνας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού
Ο διαγωνισμός σκίτσου απευθύνεται σε μαθητές Δευτεροβάθμιας και φοιτητές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδρύματα στην Ελλάδα και στη διασπορά. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το Φόρουμ Διαπολιτισμικού Διαλόγου και Μάθησης (Πανεπιστήμιο Πατρών) καιτηνEducartoon (http://www.educartoon.gr/) σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και τη διασπορά στο πλαίσιοτης Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Τοπικής Δημοκρατίας 2016 με τίτλο «Ζώντας μαζί σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες: Σεβασμός, διάλογος, αλληλεπίδραση».
Την επιστημονική επίβλεψη του διαγωνισμού την έχει το Φόρουμ Διαπολιτισμικού Διαλόγου(ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών) ενώ την οργανωτική η EDUCARTOON. Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές/φοιτητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά με τη «γλώσσα» του σκίτσου, να γίνουν δημιουργοί και να αναστοχαστούν στην κατεύθυνση μιας συμπεριληπτικής προσέγγισης απέναντι στη διαφορετικότητα των ατόμων στις σύγχρονες πλουραλιστικές κοινωνίες.
Οι μαθητές/φοιτητές και οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν εθελοντικά στο διαγωνισμό θα έχουν την ευκαιρία:
·         Να αντιληφθούν ότι η σύγχρονη πραγματικότητα προκύπτει από τη διαρκή ανάμιξη και αλληλοσυσχέτιση με τους άλλους, τους ξένους λόγω πολέμων, διακρίσεων/διώξεων, οικονομικής ανέχειας, οικολογικών καταστροφών, ή ακόμη λόγω κινητικότητας, ευκαιριών εργασίας, σπουδών κτλ.
·         Να κατανοήσουν ότι ένα άτομο ανά πάσα στιγμή στη ζωή του (ακόμη και χωρίς να το επιλέξει) μπορεί να είναι ξένος ή μετανάστης ή ο μη πολίτης (δηλαδή ο διακριτός/εξωτικός άλλος)και ταυτόχρονα να είναι ο γείτονας ή συνεργάτης ή ανταγωνιστής (δηλαδή ο οικείος άλλος)
·         Να οριοθετήσουν τις νέες και πολλαπλές κοινωνικές, φυλετικές, κτλ.  ανισότητες που προκύπτουν.
·         Να απεικονίσουν την παρουσία του περιθωριοποιημένου άλλου/ξένου στην καθημερινότητά μας.
·         να συζητήσουντην ολοένα και μεγαλύτερη διασύνδεση μεταξύ των διαφορετικών κοινωνιών λόγω της παγκοσμιοποίησης όπου τα προβλήματα των άλλων μπορούν να γίνουν και δικά μας και να δώσουν θετική προοπτική σε έναν κόσμο ανοιχτό στη διαφορετικότητα.
Οι συμμετέχοντες θαδημιουργήσουν έργα ατομικά ή ομαδικά (σκίτσα, γελοιογραφίες), τα οποία θα αξιολογηθούν και θα εκτεθούν σε (ηλεκτρονική) έκθεση.Αναλυτικές πληροφορίες για το διαγωνισμό και τους όρους συμμετοχής υπάρχουν στο site της EDUCARTOON (http://www.educartoon.gr/) και του Διαπολιτισμικού Φόρουμ (http://intercultural.upatras.gr/). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου/Πανεπιστημιακού Τμήματος, μια τάξη ενός σχολείου, μια ομάδα μαθητών/φοιτητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου ή μεμονωμένοι μαθητές/φοιτητές.Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής/φοιτητικής ομάδας ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί/ακαδημαϊκοί του εκπαιδευτικού οργανισμού.

Η έναρξη του διαγωνισμού είναι η 7ηΟκτωβρίου 2016 και η λήξη της προθεσμίας υποβολής έργων είναι η 31η Ιανουαρίου 2017. Στις7 Οκτωβρίου 2016 θα υλοποιηθεί ημερίδα ενημέρωσης/επιμόρφωσης στο πλαίσιο του Διαπολιτισμικού Φόρουμ στην Πάτρα με δυνατότητα βιντεοσκόπησης και ηλεκτρονικής διάθεσης του επιμορφωτικού υλικούστους ενδιαφερόμενους.

Τα έργα θα υποβληθούν έως την καταληκτική ημερομηνία μέσω της σχολικής/πανεπιστημιακής μονάδας ηλεκτρονικά στο info@educartoon.gr είτεταχυδρομικά στην ακόλουθη διεύθυνση:

EDUCARTOON, Τ.Θ. 457, ΕΛΤΑ ΑΛΙΜΟΥ 2, 174 02

Τα έργα θα αξιολογηθούν από Κριτική επιτροπή που θα αποτελείται από ειδικούς ακαδημαϊκούς, καλλιτέχνες και εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2017 και οι καλύτερες μαθητικές εργασίες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση σε χρόνο και σε τόπο που θα ανακοινωθεί από την Οργανωτική Επιτροπή. Οι σχολικές/πανεπιστημιακές μονάδες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα συμπληρώσουν απαραίτητα τη αίτηση συμμετοχής, την οποία θα συμπεριλάβουν στο φάκελο αποστολής των έργων.Απαραίτητη προϋπόθεση του διαγωνισμού είναι η καταγραφή των ονοματεπωνύμων των μαθητών /φοιτητών και η ονομασία του εκπαιδευτικού οργανισμού πίσω από κάθε έργο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων: Κάθε μαθητής ή ομάδα μαθητών μπορεί να υποβάλει μέχρι δυο έργα.  Το μέγεθος των έργων πρέπει να είναι από 210 Χ 297 mm (Α4) έως 297 Χ 420 mm(Α3). Κάθε τεχνική είναι δεκτή (σχεδιασμός με ηλεκτρονικά μέσα, κόμικς, κ.τ.λ.).  Τα έργα πρέπει να υποβληθούν χωρίς πλαίσιο ή κορνίζα.

ΗΕπιτροπή Αξιολόγησης των έργων, η οποία θα οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή, θα συνεδριάσει το Φεβρουάριο του 2017 για την επιλογή των έργων. 
       Θα δοθούν βραβεία στα τρία πρώτα επιλεγέντα έργα και δεκαεπτά τιμητικοί έπαινοι ανά κατηγορία (φοιτητική, μαθητική).
       Οι βραβευθέντες θα προσκληθούν στην Τελετή Βράβευσης.
       Τα επιλεγμένα από την Επιτροπή έργα θα παρουσιαστούν σε έκθεση, καθώς και σταsite της EDUCARTOONwww.educartoon.gr και του Διαπολιτισμικού Φόρουμ http://intercultural.upatras.gr/από όπου θα είναι δυνατόν να αναπαραχθούν, σε έντυπη μορφή ή ηλεκτρονικά ή με άλλο τρόπο, για λόγους προβολής της έκθεσης.
       Οι οργανωτές δεν φέρουν καμία ευθύνη για ζημίες που τυχόν προκληθούν κατά την αποστολή των έργων.
       Η υπογραφή και υποβολή της συμπληρωμένης αίτησης συμμετοχής δηλώνει την πλήρη αποδοχή των όρων του διαγωνισμού.
       Βεβαιώσεις συμμετοχής θα λάβουν οι εκπαιδευτικές μονάδες, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και φυσικά οι μαθητές.
       Το όνομα και το σχολείο/οργανισμός των διαγωνιζόμενων να αναφέρεται υποχρεωτικά στο πίσω μέρος του έργου.


Ευγενία Αρβανίτη
Επίκουρη καθηγήτρια
ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών
Νικόλαος Νίκας
Εκδότης, Υπεύθυνος Σχεδιασμού τηςEducartoon

Υπεύθυνη Επιστημονικής Επιτροπής
Υπεύθυνος Οργανωτικής Επιτροπής



Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Δράσεις του Δικτύου Εκπαίδευσης για την Τοπική Ιστορία «Το Κιλκίς στην τροχιά του χρόνου».Πρωτοβουλία για δημιουργία «Ιστορικού Μουσείου Δοϊράνης»

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι 1ης, 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης και 38ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης Κιλκίς, διοργανώνουν  συνάντηση συνεργασίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016 στην Καπναποθήκη «Αυστροελληνικής»
και ώρα 12:00 έως τις 13:30, στο πλαίσιο του δικτύου εκπαίδευσης για την Τοπική Ιστορία, το οποίο ιδρύθηκε το σχ. έτος 2015-16, με τίτλο «Το Κιλκίς στην τροχιά του χρόνου». Στη συναντηση με πρόσκληση κληθηκαν φορείς και πρόσωπα που σχετιζονται με θέματα Τοπικής Ιστορίας.

Η εκδήλωση, η οποία διοργανώνεται σε συνεργασία με το Δήμο Κιλκίς και το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα (Ι.Μ.Μ.Α.), θα περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους θεματικές:
1. Δίκτυο εκπαίδευσης Τοπικής Ιστορίας «Το Κιλκίς στην τροχιά του χρόνου»: επικαιροποίηση, πραγματοποιηθείσες δράσεις και προγραμματισμός νέων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Ιωάννα Κ. Αρβανίτη, Μαρία Ν. Παπαδοπούλου, Ιωάννης Τρικκαλιώτης.
2. Πρόταση δημιουργίας «Ιστορικού Μουσείου Δοϊράνης», Βασίλειος Νικόλτσιος, Διευθυντής Ι.Μ.Μ.Α. Σταυρούλα Μαυρογένη, Διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης.
3. Δράσεις του Δήμου Κιλκίς σχετικά με το 2η θεματική, Δημήτριος Τσαντάκης, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Κιλκίς.

Θα ακολουθήσει συζήτηση για την δυνατότητα συμβολής των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στην επίτευξη της πρότασης δημιουργίας «Ιστορικού Μουσείου Δοϊράνης»



Επιμόρφωση σε Διευθυντές/τριες και Προϊσταμένους/νες Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς περιοχής Παιονίας με το Βοηθό του Συνήγορου του Πολίτη, κ. Γεώργιο Μόσχο

Τη Δευτέρα, 17.10.2016 και ώρες 12:30-14:00 θα γίνει  επιμορφωτική συνάντηση των   Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων της περιοχής Παιονίας  με θέμα: «Το σχολείο απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις και τις ανησυχίες μαθητών/τριων και γονέων», και επιμορφωτή τον Βοηθό του Συνήγορου του Πολίτη, κ. Γεώργιο Μόσχο. Η επιμορφωτικη συνάντηση που διοργανώνεται από κοινού με το Σχολικό Σύμβουλο της 3ης Περιφέρειας και το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Κιλκίς και απευθύνεται συνολικά σε Διευθυντές/τριες και Προϊσταμένους/νες Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς περιοχής Παιονίας θα πραγματοποιηθεί στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου.

Ομιλία-συζήτηση με θέμα:"Τα δικαιώματα των παιδιών σε ένα κόσμο που αλλάζει και μας νοιάζει" τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 στο Πολύκαστρο από το Βοηθό του Συνήγορου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, κ. Γεώργιο Μόσχο


Τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 θα βρίσκεται  στο Πολύκαστρο ο Βοηθός του Συνήγορου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, κ. Γεώργιος Μόσχος. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του μεταξύ άλλων θα μιλήσει σε ανοικτή εκδήλωση με θέμα:"Τα δικαιώματα των παιδιών σε ένα κόσμο που αλλάζει και μας νοιάζει". Η εκδήλωση και η συζήτηση που θα ακολουθήσει θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Πολυκάστρου από τις  18.00 έως  τις 19.30 με τη συνεργασία των τοπικών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Σχολικών Συμβούλων 3ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης,  38ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης, του Συμβουλευτικού Σταθμου Νέων, κ.ά.

Τι κάνει ο Συνήγορος για τα παιδιά:

  • διαμεσολαβεί ύστερα από αναφορές πολιτών σε συγκεκριμένες περιπτώσεις παραβίασης δικαιωμάτων του παιδιού, επιδιώκοντας την προστασία και την αποκατάστασή τους. Εάν το κρίνει αναγκαίο, σε περιπτώσεις σοβαρών παραβιάσεων, ενεργεί αυτεπάγγελτα.
  • αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την παρακολούθηση και προώθηση της εφαρμογής των διεθνών συμβάσεων και της λοιπής εθνικής νομοθεσίας για τα δικαιώματα του παιδιού, την ενημέρωση του κοινού, την ανταλλαγή απόψεων με εκπροσώπους φορέων και την εκπόνηση προτάσεων προς την πολιτεία.  Περισσότερα:http://www.0-18.gr/gia-megaloys/anafora-proagogi-dikaiomaton-toy-paidioy