Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

BAZZAAR ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΝΩΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΙΛΚΙΣ

Bazzar του Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης Κιλκίς από 2 Απριλίου 2015 στο Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης. Ώρες λειτουργίας:8.00-16.00.
Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015, στην Οδό Κ. Γαβριηλίδη στο κέντρο της πόλης. Λαμπάδες χειροποίητες και άλλα πασχαλινά διακοσμητικά!

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

ΓΝΩΜΗ ΚΙΛΚΙΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ: Πανελλήνιο βραβείο για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γουμ...

ΓΝΩΜΗ ΚΙΛΚΙΣ ΠΑΙΟΝΙΑΣ: Πανελλήνιο βραβείο για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γουμ...: Οι μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Πέμπτης τάξης πήραν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαγωνισμός: Κύπρος: 1974-2014, 40 χρ...

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ 6ου ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ" - 13ο ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ


Αποτέλεσμα εικόνας για ιστοσελίδα 6ου ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥΑπό το Διευθυντή του σχολείου κ. Στέργιο Παπαδόπουλο πληροφορηθήκαμε ότι:
ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 21/3, ΣΕ ΕΝΤΥΠΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ, ΤΟ ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ (38ο) ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ 6ου ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ" - 13ο ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ... ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!!!

Περιγραφή 38ου τεύχους (Απρίλιος 2015)
Σε αυτό το τεύχος μπορείτε να διαβάσετε:
- 2ος Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός “Λέμε ΟΧΙ στο Σχολικό Εκφοβισμό”
- Με τους μαθητές Ρομά του σχολείου μας στη 2η Γιορτή Πολυγλωσσίας
- Χορέψαμε & Τραγουδήσαμε για το Θεοδόση - Νοιαζόμαστε, Ενδιαφερόμαστε, Αγαπάμε, γιατί ... όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε! - Μου αρέσει να σκιτσάρω - 3η χρονιά μαθήματα σκίτσου στο σχολείο μας με το Δημήτρη Νικολαΐδη
- Από τη μακρινή Αυστραλία στο σχολείο μας…
- Η Γιορτή των Γραμμάτων στο Δήμο Κορδελιού-Ευόσμου, η βράβευση του σχολείου μας

- In.C.A.T.S. Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας

Υπάρχει το σχετικό λινκ για να διαβάσετε την εφημερίδα:
 
Περισσότερα στην ιστοσελίδα του σχολείου:http://6dim-diap-elefth.thess.sch.gr/main_greek.htm

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

Παγκόσμια ημέρα κουκλοθεάτρου σήμερα!

Ακολουθεί το Διεθνές Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου 2015 από τον Behrooz Gharibpour 

«Ήμουν δέκα χρονών όταν παρακολούθησα την πρώτη μου παράσταση παραδοσιακού κουκλοθεάτρου. Ήμουν δέκα χρονών όταν ερωτεύτηκα τον «Μουμπάρακ»*, έρωτας που διαρκεί πάνω από μισό αιώνα καταλαμβάνοντας ακόμα το μυαλό και την ύπαρξή μου.

Ήμουν είκοσι χρονών όταν κυριευμένος από αυτό τον έρωτα, έψαξα κάθε πλατεία και σοκάκι της Τεχεράνης για να βρω τους παλιούς, κουρασμένους και ταλαιπωρημένους κουκλοπαίκτες και να τους ξαναφέρω πίσω στη ζωή, στους καλλιτεχνικούς κύκλους και στα μαθήματα τέχνης των πανεπιστημίων, με την ελπίδα ότι και άλλοι θα ερωτεύονταν τα είδωλά μου.
Εκείνο τον καιρό φανταζόμουνα ότι ήμουν ο μόνος στον κόσμο με αυτή την αγάπη, αλλά σύντομα αντιλήφθηκα πως όχι, και ταξίδεψα σε κάθε γωνιά της Γης για να ανακαλύψω την παγκόσμια γοητεία του κουκλοθεάτρου συναντώντας θαυμαστές του παντού, στην Ιταλία, στην Αγγλία, στην Ινδία, στην Κίνα, στη Ρωσία, στις ΗΠΑ, στη Γαλλία, στη Γερμανία και αλλού.
Ένιωθα έκσταση με την ανακάλυψη ότι όχι μόνο δεν ήμουν μόνος, -ένας ανάμεσα στα εκατομμύρια που αγαπούσαν το κουκλοθέατρο- αλλά επίσης ότι κι ο «Μουμπάρακ» ήταν μόνο ένας ανάμεσα σε δεκάδες κούκλες που για αιώνες χρησιμοποιούσαν την κωμωδία και τον σαρκασμό για να εμφυσήσουν ελπίδα και χαμόγελα στα πρόσωπα των ανδρών, των γυναικών και των παιδιών που βρίσκονταν συχνά σφιγμένοι από τον φόβο και τον πόνο σε έναν κόσμο γεμάτο πόλεμο, φτώχια, βία και ανέχεια.

Ωστόσο, δεν άργησα να συνειδητοποιήσω ότι οι συνάδελφοί μου στην ευρύτερη κοινότητα του θεάτρου περιφρονούσαν το κουκλοθέατρο θεωρώντας τους εαυτούς τους και τη θέση τους πολύ υψηλούς για να μπουν στον κόσμο του. Τότε ήταν που έβαλα στόχο να υπεραμυνθώ τον έρωτά μου, όπως ένας πολεμιστής θα υπεράσπιζε έναν θησαυρό, και να παραδώσω τη ζωή μου σε αυτό και στο άγνωστο.
Όλο και περισσότερο εκτίμησα τότε το κουκλοθέατρο ως μια γλώσσα τόσο πολυσχιδής και βαθειά, όσο και η πανάρχαια ικανότητά μας για χαρά και λύπη, μελαγχολία και ευτυχία. Κατάλαβα ότι κάθε κούκλα είναι μια συμβολική αναπαράσταση του κόσμου γύρω μας και μια αντανάκλαση κάθε ανθρώπου που έζησε πριν από εμάς. Κι έτσι κατανόησα γιατί ο  Omar Khayyam, ο διαπρεπής Πέρσης φιλόσοφος, μαθηματικός και ποιητής, ταύτισε  τον κόσμο του ανθρώπου με μια παράσταση κουκλοθέατρου στο θαυμάσιο εξάστιχό του:

«Είμαστε οι κούκλες και η μοίρα ο κουκλοπαίκτης
Αυτό δεν είναι σχήμα λόγου, αλλά μια σοβαρή αλήθεια
Σε τούτο το θέατρο, η μοίρα τις κινήσεις μας καθοδηγεί
μέσα στην κασέλα της ανυπαρξίας, ένας-ένας εξαφανιζόμαστε.
Πίσω από τον μπερντέ βρίσκομαι εγώ κι εσείς,
μα όταν πέσει το πανί, εμείς θα είμαστε αμυδροί.»

Μέσα από τα ταξίδια μου, τη μελέτη και τις συζητήσεις με άλλους λάτρεις του κουκλοθεάτρου, μου έγινε σαφές ότι το νόημά του εκδηλώνεται με μια ποικιλία μορφών και προτιμήσεων στο μυαλό των διάφορων ερμηνευτών σε κάθε γωνιά της Γης, από τον Chikamatsu Monzaemon στους κουκλοπαίκτες των ναών και τους σικελούς μαριονετίστες, τη φαντασία και τη γλώσσα των Ινδονήσιων Dhalang ή την οπτική των διάφορων σκηνοθετών και παικτών σ’ όλο τον πλανήτη. Έτσι πείστηκα ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την πανάρχαια γλώσσα της κούκλας για να αντιληφθούμε κριτικά τον κόσμο γύρω μας και έτσι να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους θεατές στην παράσταση κι αυτοί με τη σειρά τους να αγαπήσουν αυτή την αρχαία μορφή τέχνης.
Έχω την πεποίθηση ότι η εφεύρεση του κουκλοθεάτρου είχε ένα μεταμορφωτικό αποτέλεσμα ανάλογο της εφεύρεσης του τροχού και τουλάχιστον μείωσε τις αποστάσεις και τα επικοινωνιακά χάσματα ανάμεσά μας. Αυτό πιθανά οφείλεται στο ότι ακόμα κι ένα βαθειά φιλοσοφικό έργο κουκλοθεάτρου έχει την ικανότητα να ξυπνά στις συνειδήσεις του κοινού ένα στοιχείο παιδικότητας με το οποίο απελευθερώνονται από τις αυταπάτες της ηλικίας και του χρόνου και ανακαλύπτουν έναν φανταστικό σύμπαν όπου αντικείμενα φτιαγμένα από ξύλο ή άλλα άψυχα υλικά, παίρνουν ζωή.

Ίσως η μεγαλύτερη ευθύνη κάθε καλλιτέχνη στο πεδίο του κουκλοθεάτρου, ανεξαρτήτου γλώσσας, εθνικότητας ή υπόβαθρου, είναι να ξυπνήσει αυτό το «παιδί» στις καρδιές των χιλιάδων συνανθρώπων μας που μολύνουν τον πλανήτη με αίμα και βία.

Το κουκλοθέατρο κι εμείς -οι θαυμαστές αυτής της προγονικής κληρονομιάς- είμαστε λοιπόν υπεύθυνοι να βοηθήσουμε να μειωθεί το κακό και η έχθρα στην ανθρώπινη οικογένεια, και να βοηθήσουμε τους άλλους να θυμηθούν την παιδική ηλικία, τις χαρές και τα υπέροχα όνειρά της...
Σήμερα γιορτάζουν όσοι ξυπνούν το παιδί μέσα μας, όσοι αγαπούν το κουκλοθέατρο από καρδιάς: Χαρούμενη Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου!»
Ο Behrooz Gharibpour γεννήθηκε στο Sanandadj (κεντρικό Ιρανικό Κουρδιστάν ) το 1950. Από 14 χρονών ασχολείται με το θέατρο. Σπούδασε στο Ιραν, στο Τμήμα Θεάτρου του Πανεπιστημίου της Τεχεράνης (1970-1974 ) και στην Ιταλία, στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης Silvio d´Amico (1977-1979 ). Έχει ιδρύσει πολλά θέατρα, πολιτιστικά κέντρα και ένα θεατρικό μουσείο και μετά από μια μεγάλη πορεία στο θέατρο διευθύνει τον εταιρεία κουκλοθεάτρου ARAN, αλλά και την Ιρανική Εθνική Όπερα,  ανεβάζοντας μεγάλες παραγωγές όπως τους Άθλιους του Ουγκώ, τον Μάκβεθ, κ.α. Είναι επίσης επίτιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεάτρου και Κινηματογράφου της Γεωργίας. Πηγή http://www.athinorama.gr/theatre/article.aspx?id=2505523

21η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης!

Υπάρχει άλλη χώρα με τόσους ποιητές και ποιήτριες άραγε στον κόσμο!
Άλλα τα βράδια
 Και να που φτάσαμε εδώ
χωρίς αποσκευές
μα μ' ένα τόσο ωραίο φεγγάρι.
Κι εγώ ονειρεύτηκα έναν καλύτερο κόσμο
φτωχή ανθρωπότητα, δεν μπόρεσες
ούτε ένα κεφάλαιο να γράψεις ακόμα.
Σα σανίδα από θλιβερό ναυάγιο
ταξιδεύει η γηραιά μας ήπειρος.
Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη…
Βέβαια αγάπησε τα ιδανικά της ανθρωπότητας,
αλλά τα πουλιά
πετούσαν πιο πέρα.
Σκληρός, άκαρδος κόσμος,
που δεν άνοιξε ποτέ μιαν ομπρέλα
πάνω απ' το δέντρο που βρέχεται.
Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη…
 
Ύστερα ανακάλυψαν την πυξίδα
για να πεθαίνουν κι αλλού και την απληστία
για να μένουν νεκροί για πάντα.
Αλλά καθώς βραδιάζει
ένα φλάουτο κάπου
ή ένα άστρο συνηγορεί για όλη την ανθρωπότητα.
Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη…

Καθώς μένω στο δωμάτιο μου,
μου 'ρχονται άξαφνα φαεινές ιδέες.
Φοράω το σακάκι του πατέρα
κι έτσι είμαστε δυο,
κι αν κάποτε μ' άκουσαν να γαβγίζω
ήταν για να δώσω
έναν αέρα εξοχής στο δωμάτιο.

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη…

Αποτέλεσμα εικόνας για γιασεμί 
Κάποτε θα αποδίδουμε δικαιοσύνη
μ' ένα άστρο ή μ' ένα γιασεμί
σαν ένα τραγούδι, που καθώς βρέχει
παίρνει το μέρος των φτωχών.

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη!

Δως μου το χέρι σου…
Δως μου το χέρι σου…

ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ

Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015

21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση


  H Ημέρα αυτή, σύμφωνα με  έγγραφο του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων "...αποτελεί μια ευκαιρία για να επικαιροποιηθούν και ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη  σχολική κοινότητα.
            Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του Συντάγματος. Ο προσανατολισμός αυτός επιβάλλει την απαγόρευση των διακρίσεων κάθε είδους, όπως επιβεβαιώνεται στο άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος, όπου ρητά ορίζεται ότι όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων.

             Η ανάγκη καταπολέμησης των διακρίσεων, και δη των αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν τον ρατσισμό υπαγορεύεται, επιπλέον, και από διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα. Ειδικότερα, η  απαγόρευση των διακρίσεων με βάση τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά ομάδων ή προσώπων (όπως η φυλή, το χρώμα, η θρησκεία, οι γενεαλογικές καταβολές, η εθνική ή εθνοτική καταγωγή, η αναπηρία, το φύλο, ο σεξουαλικός προσανατολισμός ή η ταυτότητα φύλου) θεμελιώνεται στην αρχή της προστασίας της ελευθερίας και αξιοπρέπειας του ανθρώπου, καθώς και στις αρχές της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης χωρίς διάκριση. Τα δικαιώματα και οι ελευθερίες αυτές κατοχυρώνονται σε πολλά διεθνή κείμενα και συμβάσεις, που εδώ και δεκαετίες συγκροτούν το διεθνές πλέγμα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Ο.Η.Ε, στο Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα και τα πρόσθετα πρωτόκολλα, στη Διεθνή Σύμβαση «περί καταργήσεως πάσης μορφής φυλετικών διακρίσεων» του 1966 (κύρωση με το Ν.Δ. 494/1970), στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά των Βασανιστηρίων και άλλων τρόπων σκληρής, απάνθρωπης ή ταπεινωτικής μεταχείρισης ή τιμωρίας του 1984, στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του 1989, στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών, στο Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο και στο Καταστατικό του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και στις Ιδρυτικές Συνθήκες, καθώς και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το οποιοδήποτε όμως νομοθετικό πλαίσιο αποδεικνύεται αποτελεσματικό μόνον δια της ενεργούς συμμετοχής και στάσης όλων των πολιτών."



            Η εκπαίδευση συγκεκριμένα, δεν εξαντλείται, όπως είναι γνωστό, στη μετάδοση γνώσεων. Οφείλει να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να υπηρετεί την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και να προκρίνει πρακτικές που θα διέπονται από αντιρατσιστικό πνεύμα, από την αποδοχή της ετερότητας και από τις ανθρωπιστικές αξίες. Ιδιαίτερα σήμερα, αυτοί οι σκοποί είναι πρωταρχικής σημασίας, καθώς τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται πολλαπλασιασμός των κρουσμάτων βίας, φυλετικών διακρίσεων, ξενοφοβίας  και ρατσισμού σε όλες τις μορφές του, όπως τεκμηριώνεται και από την πρόσφατη Έκθεση του Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα  κ. Νιλς  Μούιζνιεκς (2013), η οποία αφορά στα εγκλήματα μίσους, στην ανάπτυξη λόγου μίσους, στα νομοθετικά κενά, στις κακές διοικητικές πρακτικές που συνδέονται με τα προαναφερθέντα και διαπιστώνει την έξαρση των εγκλημάτων ρατσιστικού μίσους εναντίον μεταναστών αλλά και άλλων κοινωνικών ομάδων στη χώρα μας.



           Ο ρόλος της εκπαίδευσης μέσα στο σύγχρονο πλουραλιστικό και πολυπολιτισμικό πλαίσιο αναδεικνύεται πρωταρχικός. Το Σχολείο έχει όλα τα εχέγγυα για να βοηθήσει τους/τις μαθητές/μαθήτριες  να οικοδομήσουν τις αξιακές τους θέσεις και να τους καθοδηγήσει ατομικά και ομαδικά ώστε να επιτευχθούν: 1. η ειρηνική συνύπαρξη των ατόμων που ζουν σε μια χώρα, στη βάση της ισονομίας και της ισότητας, 2. η αλληλοκατανόηση και αλληλοεκτίμηση των ανθρώπων,  3. η αποδοχή και ο σεβασμός της πολιτισμικής ετερότητας, γιατί η διαφορά είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο, 4. η καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων, προκαταλήψεων και εκδηλώσεων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας, ώστε οι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες που ζουν σε μια χώρα να μπορούν να επικοινωνούν απρόσκοπτα μεταξύ τους και να συμβάλλουν στην πρόοδο και την ευημερία της, 5. η εμπέδωση της αλληλεγγύης, 6. η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλα τα άτομα για εργασία, εκπαίδευση και κοινωνική και οικονομική ανέλιξη και πρόοδο.

Τα νηπιαγωγεία  θα αφιερώσουν την Πέμπτη 19/3 ή την Παρασκευή  20/3/2015 μία ή δύο διδακτικές ώρες (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων) σε σχετικές δράσεις.

 Δεν αρκεί βέβαια το αφιέρωμα

 Οι νηπιαγωγοί με τα παιδιά καθημερινά να σχεδιάζουν και υλοποιούν με παιγνιώδη μορφή εκπαιδευτικές δράσεις φιλικές και ενδεικνυόμενες για την ηλικία τους, προωθώντας και υλοποιώντας μεθοδολογία και πλαίσιο που ενθαρρύνει και επιτρέπει  την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς.

       

Το ίδιο έγγραφο παραπέμπει σε ιστοσελίδες με σχετικό υλικό:

Συνήγορος του Πολίτη, http://www.synigoros.gr


Συνήγορος του Παιδιού, http://www.0-18.gr
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, http://www.unhcr.gr
Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, http://diaforetikotita.gr/
Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό τμήμα, http://amnesty.org.gr
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, http://www.ministryofjustice.gr
Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.nchr.gr
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.hlhr.gr/index.php
Ινστιτούτο για Δικαιώματα, Ισότητα και Ετερότητα (Ιnstitute for Rights Equality & Diversity),  http://www.i-red.eu/?i=institute.en.home
Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας,
ΕΚΘΕΣΗ του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=2053623&Site=CommDH&BackColorInternet=DBDCF2&BackColorIntranet=FDC864&BackColorLogged=FDC864
COMPASS-Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120517_compass_edition_gr.pdf
Κέντρο  Εκπαιδευτικών Μελετών  και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, http://kemete.sch.gr/?p=719  και Σχολείο χωρίς σύνορα : βιβλίο της καθηγήτριας, του καθηγητή
Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, http://users.auth.gr/gtsiakal/tsiakalos_book.pdf

Εκπαιδευτικό υλικό του  Ιδρύματος της Βουλής:
γ) Εργαστήρι 2: «Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf        

Ταυτόχρονα η 21η Μαρτίου  είναι και Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Η καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης σύμφωνα με δημοσίευμα http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=579125 ως επίσημου διεθνούς θεσμού έγινε κατόπιν ελληνικής πρότασης.Τον εορτασμό εισηγήθηκε στην Εταιρεία Συγγραφέων το 1997 ο ποιητής Μιχαήλ Μήτρας. Η Εταιρεία αποδέχθηκε την εισήγησή του και επιλέχθηκε ως ημέρα του εορτασμού η 21η Μαρτίου, η εαρινή ισημερία, κατόπιν πρότασης της ποιήτριας Λύντιας Στεφάνου, μια συμβολική ημερομηνία  «που συνδυάζει το φως από τη μια και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, η οποία συνδυάζει το φωτεινό πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους» είχε εξηγήσει παλιότερα στο «Βήμα» η ποιήτρια. Η πρώτη Ημέρα Ποίησης εορτάστηκε στην Ελλάδα το 1998.
Συνδέοντας τις δύο ημέρες μπορούν οι εκπαιδευτικοί μεταξύ άλλων, να δουλέψουν ή να δημιουργήσουν με τα παιδιά ποιήματα για τα δικαιώματα όλων των πλασμάτων, για τη φιλία, κ.ά.