Εργασία 10ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς |
Το Σχολείο έχει όλα τα εχέγγυα για να βοηθήσει τους μαθητές να ανοικοδομήσουν τις αξιακές τους θέσεις και να τους καθοδηγήσει ατομικά και ομαδικά στην:
1. Ειρηνική συνύπαρξη των ατόμων που ζουν σε μια χώρα, στη βάση της ισονομίας και της ισότητας.
2. Αλληλοκατανόηση και αλληλεκτίμηση των ανθρώπων.
3. Αποδοχή και το σεβασμό της πολιτισμικής ετερότητας, γιατί η διαφορά είναι δικαίωμα και όχι
προνόμιο.
4. Καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων, προκαταλήψεων και εκδηλώσεων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας,
ώστε οι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες που ζουν σε μια χώρα, να μπορούν να επικοινωνούν
απρόσκοπτα μεταξύ τους και να συμβάλλουν για την πρόοδο και την ευημερία της.
5. Εμπέδωση της αλληλεγγύης.
6. Παροχή ίσων ευκαιριών σε όλα τα άτομα για εργασία, εκπαίδευση και κοινωνική και οικονομική
ανέλιξη και πρόοδο.
Με αφορμή την ημέρα αυτή καλούνται όλες οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Αθλητισμού και Πολιτισμού
Αριθ. Πρωτ.: 35585/Γ1Μαρούσι, 13- 03 - 2013 , να αφιερώσουν την Τετάρτη 20/3 ή την Πέμπτη 21/3/2013 μια διδακτική ώρα (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων.
Ενδεικτικά θέματα των δράσεων μπορεί να είναι:
1. Μαθαίνω για το ρατσισμό και τις διακρίσεις. Γίνομαι υπεύθυνος και ενεργός πολίτης. Σέβομαι τα
δικαιώματα όλων.
2. Όλοι μαζί οικοδομούμε το σχολείο της Δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού στη
διαφορετικότητα.
3. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου στο σχολείο και την κοινωνία.
Χρήσιμεςσχετικές σελίδες:
http://www.0-18.gr (Συνήγορος του Παιδιού)
http://www.unhcr.gr (Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες)
http://diaforetikotita.gr/ (Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού)
http://www.unicef.gr/reports/symb.php#2 (Unicef)
http://amnesty.org.gr (Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό τμήμα)
http://www.ministryofjustice.gr (Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
http://www.nchr.gr (Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου