Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

ΤΑΚΗΣ ΣΑΡΡΗΣ Κουκλοθέατρο : δημιουργία μιας άλλης πραγματικότητας


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ:
Παρουσίαση της τέχνης της κούκλας από την σκοπιά του κουκλοπαίκτη-άνθρωπου-δημιουργού.

Ο Τάκης Σαρρής είναι κουκλοπαίχτης. Ο δρόμος που τον έφερε στο κουκλοθέατρο πέρασε από τον χώρο του θεάτρου. Την 34χρονη πορεία του στο κουκλοθέατρο την έκανε μαζί με την γυναίκα του Μίνα. Οτιδήποτε κατάφερε στο χώρο της κούκλας πιστεύει πως το οφείλει στο μεγάλο πείσμα του και στους καλούς συνεργάτες. Είναι δημιουργός και διευθυντής της ομάδας « Θέατρο της Κούκλας» http://greekpuppettheatre.ath.cx/info/
Περισσότερα για το κουκλοθέατρο και τους κουκλοπαίχτες στη διεύθυνση: http://omadaftouxelefteria.blogspot.com/



Η Ώρα της Γης...







Σήμερα, Σάββατο 31 Μαρτίου 2012 σημαίνει για τέταρτη χρονιά η Ώρα της Γης. Φέτος, το WWF Ελλάς δίνει ειδικό χαρακτήρα στην ελληνική συμμετοχή καλώντας τους πολίτες να μοιραστούν το δικό τους μήνυμα αισιοδοξίας για το περιβάλλον στοwww.facebook.com/WWFGreece.

Με το σύνθημα «Μπορούμε να σώσουμε…» καταγράφουμε όλα τα αγαθά και τις αξίες που μας προσφέρει η ελληνική φύση και έχουμε χρέος να προστατεύσουμε. Τώρα,  20.30 το βράδυ σβήνουμε τα φώτα και στέλνουμε αποφασιστικό μήνυμα συμμετοχής για την προστασία του περιβάλλοντος! Η αειφορική διαχείρισή του είναι ευθύνη του καθενός μας!


Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012


Εμψύχωση αντικειμένου-κουκλοθέατρο

Η Μαρίτσα και η αρκούδα
πηγή εκόνας:θέατρο κούκλας

Όμορφο απόγευμα Παρασκευής, με τις κούκλες να ζωντανεύουν στα χέρια μας βγαίνοντας από ένα αραχνιασμένο μπαούλο γεμάτο αναμνήσεις!
Η Εύη Χατζημητάκου μας 'συγκίνησε' επικοινονώντας  μια γεύση εμπειρίας της όσον αφορά στην εμψύχωση  αντικειμένου! Στην παρέα είχαμε έναν τσολιά, έαν φασουλή, μια κινέζα, έναν κροκόδειλο, ένα βόδι που έγινε γλάρος, έναν βάτραχο, μια βατραχίνα...και φυσικά τον κακό τον λύκο... Φωτογραφίες του σεμιναρίου προσεχώς! 

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Μήνυμα Ειδικού Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2012


Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που εορτάζεται τη δεύτερη μέρα του Απριλίου κάθε χρόνο, αποτελεί αφορμή να ανακαλύψουμε το συναρπαστικό κόσμο του βιβλίου. Ζούμε σε μια εποχή όπου οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, η τηλεόραση, τα κινητά τηλέφωνα μονοπωλούν το ενδιαφέρον των παιδιών και των εφήβων, περιορίζοντας πολλές φορές τον χρόνο για την ενασχόληση με το εξωσχολικό διάβασμα. Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντικό να αποκαταστήσουμε τη σχέση των παιδιών με την ανάγνωση και να συμβάλουμε, ως παιδαγωγοί ή/και γονείς, στην εδραίωση μιας καλής σχέσης με το βιβλίο.
Το ποιοτικό παιδικό βιβλίο αποτελεί αναμφισβήτητα αξία διαχρονική που επιδρά καταλυτικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Η ανάγνωση, πέρα από την ευχαρίστηση που προσφέρει, βοηθά το παιδί καταλάβει τον εαυτό του και τους γύρω του, να γνωρίσει πολιτισμούς, να «πλουτίσει» τις γνώσεις του, αλλά κυρίως να καλλιεργήσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.
Είναι γεγονός ότι η επαφή με το βιβλίο θα πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία και να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από τη περυσινή σχολική χρονιά, ξεκίνησε μια προσπάθεια, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, για την ένταξη του παιδικού βιβλίου στη σχολική καθημερινότητα, καθώς σε 800 περίπου Δημοτικά Σχολεία, στην Α’ και Β’ τάξη, μία ώρα του γλωσσικού μαθήματος αφιερώθηκε στη φιλαναγνωσία. Φέτος, ο θεσμός της φιλαναγνωσίας εφαρμόστηκε σε όλες τις τάξεις σε 961 Δημοτικά Σχολεία. Την ώρα της φιλαναγνωσίας οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την ανάγνωση και παράλληλα να «αποδράσουν» στο μαγικό κόσμο του βιβλίου με οδηγό και συνοδοιπόρο τον εκπαιδευτικό. Επίσης, πραγματοποιούνται επισκέψεις γνωστών συγγραφέων σε σχολεία και λειτουργούν Λέσχες Ανάγνωσης, όπου οι μικροί αναγνώστες διαβάζουν και στη συνέχεια συζητούν τις αναγνωστικές τους εμπειρίες.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου ας αποτελέσει την αφορμή να παροτρύνουμε τα παιδιά να αφεθούν στην περιπέτεια της ανάγνωσης, στη χαρά της ανακάλυψης νέων κόσμων και συναρπαστικών ηρώων, συντροφιά με ένα καλό βιβλίο. 

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2012












Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Νικηφόρος Βρεττάκος Διεθνὴς Παιδούπολη Πεσταλότσι


Τὰ πρόσωπα τῶν παιδιῶν εἶναι πατρίδες
φερμένες ἐδῶ ἀπ᾿ τὰ τέσσερα σημεῖα τῆς γῆς
γιὰ ἕνα διάλογο ἀγάπης. Κοινὸ τὸ χορτάρι κι ὁ ἥλιος
καὶ τὰ χέρια ποὺ παίζουνε. Βλέπετε αὐτὰ τὰ παιδιὰ
ποὺ τὰ μάτια τους εἶναι γιομάτα οὐρανὸ
καὶ ἀθῳότητα; Εἶναι οἱ ἴδιοι αὐτοὶ
ποὺ σκοτώθηκαν στοὺς πολέμους.
ποὺ ἐξωσμένοι ἀπ᾿ τοῦ κόσμου αὐτοῦ τὴν ἀδιαίρετη
σκηνὴ ἐπαιτήσανε τὸ δικαίωμα
νὰ χαροῦνε τὴ γῆ ποὺ τοὺς γέννησε:
Νὰ κάθονται πάνω τῆς ἣ νὰ πορεύονται,
νὰ μαζεύουν λουλούδια, νὰ ψαρεύουν στὶς λίμνες,
νὰ σκάφτουν, νὰ χτίζουν, νὰ θαυμάζουν τὸν κόσμο
μὲς ἀπ᾿ τῶν ἄσπρων τους σπιτιῶν τὰ παράθυρα
δίχως φόβο· ἀσφαλεῖς καὶ ἰσότιμοι
ἀπέναντι στὴ βροχή. Οἱ ἴδιοι ποὺ πάλαιψαν
γενναῖα τὸ ἀδυσώπητο σκοτάδι
καὶ πέσανε. ποὺ ἔκαμαν
ὄμορφα ὄνειρα. Δὲν ἤτανε διαφορετικὰ
τὸ γέλιο, τὰ χέρια, οἱ κινήσεις τους,
κι ὅμως σκοτώθηκαν. Τὰ μάτια τους ἴδια
τὸ φῶς ποὺ ζητούσανε.
Κάθε πρωὶ
ποῦ βγαίνει ὁ ἥλιος στὴν πόλη τοῦ Τρόγγεν,
στὸ χωριὸ Πεσταλότσι, τὰ πράγματα εἶναι
τὸ ἴδιο ἁπλά, ὅπως ἄλλωστε ἦταν πάντοτε
σὲ τοῦτο τὸν κόσμο. Μονάχα πὼς τὰ πρόσωπα
ἐδῶ τῶν παιδιῶν εἶναι πατρίδες.
Κάθε πρωί, μὲ τὸ ἴδιο τραγοῦδι
καὶ κάτω ἀπ᾿ τὴν ἴδια ὑπόσχεση
ἀγάπης
ὅλα μαζὶ
εἶναι ἡ Ὑδρόγειος ποὺ προσεύχεται.

Νικηφόρος Βρεττάκος:100 χρόνια από τη γέννησή του


Έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της νεοελληνικής λογοτεχνίας, τον Νικηφόρο Βρεττάκο τιμά φέτος το Υπουργείο Πολιτισμού ανακηρύσσοντας το 2012 ως «Έτος Νικηφόρου Βρεττάκου» με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή.
Τον επίσημο επετειακό εορτασμό έχει αναθέσει το ΥΠΠΟΤ στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ).
Ο Νικηφόρος Βρεττάκος αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ο οποίος συνέδεσε τη ζωή και το έργο του με τις πνευματικές, πολιτικές και κοινωνικές αναζητήσεις του ελληνισμού κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα.
Η διαχρονικότητα του έργου του (ποίηση και πεζογραφία, δοκίμιο) είναι δεδομένη καθώς εξακολουθεί να διαβάζεται και να συγκινεί τους αναγνώστες του. Επικεντρώνεται στην ανθρώπινη ύπαρξη γράφοντας για τη συγκίνηση και τα αισθητήρια, την έννοια της ομορφιάς μέσα στη Φύση, τη δύναμη της μνήμης, την ελληνικότητα μέσα από τη γλώσσα, την ουσία του πολιτισμού.
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Νικηφόρος Βρεττάκος γεννήθηκε στο χωριό Κροκεές της Λακωνίας. Τα μαθητικά του χρόνια πέρασε στις Κροκεές και το Γύθειο. Από το 1929 έζησε στην Αθήνα ενώ παράλληλα τότε έκανε τα πρώτα του λογοτεχνικά βήματα. Συμμετείχε ενεργά στην Εθνική Αντίσταση. Από το 1946 ως το 1949 εργάστηκε στο περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα (αρχικά στη στήλη του βιβλίου, στη συνέχεια ως αρχισυντάκτης, εκδότης και διευθυντής). Ασχολήθηκε επίσης με την πεζογραφία , την κριτική και τη δημοσιογραφία. Με το πραξικόπημα του 1967 αυτοεξορίστηκε στην Ελβετία. Προτάθηκε τέσσερις φορές για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Τιμήθηκε με βαρυσήμαντα βραβεία όπως, μεταξύ άλλων, το Κρατικό Βραβείο Ποίησης (1940, 1956, 1982), το βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (1974), το Αριστείο Γραμμάτων από την Ακαδημία Αθηνών (1982). Εκλέχθηκε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (1986) και αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1991). (Πηγή:http://www.poiein.gr/poiein/nea.php?new_id=673)

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Παγκόσμια ημέρα θεάτρου - το θέατρο στην τάξη









Θέατρο στο σχολείο δεν είναι μόνο η ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση που δίνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες μπροστά σε θεατές...



Περισσότερα στο ιστολόγιο e-Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ Κιλκίς http://drimos.yooblog.gr/

Άνευ σχολίου...

kpe-kilkis
πηγή:Eidisis.gr 

Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Κιλκίς εύχεται στην πρώην Υπεύθυνη Λειτουργίας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς (ΚΠΕ), κ. Μαρία Παπαδοπούλου, συγχαρητήρια για την ανάληψη της θέσης της Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής Κιλκίς, και της εύχεται καλή σταδιοδρομία. Η κ. Παπαδοπούλου υπήρξε Υπεύθυνη του ΚΠΕ Κιλκίς από την έναρξη της λειτουργίας του. Συνέβαλε αποφασιστικά τόσο στη λειτουργία του όσο και στο θεσμό της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καθώς η διοχέτευση των πολύπλευρων και ειδικών εκπαιδευτικών και διοικητικών γνώσεών της στην λειτουργία του ήταν συνεχής και απρόσκοπτη. Η υποδειγματική αφοσίωσή της στο έργο του κέντρου έγινε για μας γνώμονας για το μέλλον. Εμείς, η Περιβαλλοντική Ομάδα του ΚΠΕ Κιλκίς, την ευχαριστούμε πολύ για την επιστημονική και ψυχική στήριξη στο έργο μας. Δηλώνουμε τυχεροί που την γνωρίσαμε και συνεργαστήκαμε μαζί της. Το όραμά της για το κέντρο είναι πλέον και δικό μας.
Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ
Κιλκίς

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση

«...Μόνος του ο καθένας είναι ανήμπορος. Μόνος του ο καθένας από σας τους πιο κοντινούς στην προσπάθειά μας, είναι ανήμπορος.
Μαζί ίσως κάτι μπορέσουμε να κάνουμε. Το θέατρο, ως μορφή Τέχνης, δίνει τη δυνατότητα να συνδεθούμε, να συγκινηθούμε, ν’ αγγίξουμε ο ένας τον άλλον, να νιώσουμε μαζί την αλήθεια. Να γιατί διαλέξαμε το θέατρο σα μορφή εκδήλωσης του ψυχικού μας κόσμου. 
...Μόνο με πλήρη κατανόηση μεταξύ μας, μπορεί το θέατρο να σταθεί και να εκπληρώσει το σκοπό του. Μόνο με ενεργό στάση εκ μέρους σας, μπορεί να νοηθεί η ύπαρξή του. 
Δεν πρέπει να είστε απλοί θεατές. Πρέπει να είστε συνεργοί στη δημιουργία μιας εκπολιτιστικής προσπάθειας...». 

                                                                                                                                                     Κάρολος Κουν, 1943

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Από το 2008 η 27η Νοεμβρίου καθιερώνεται από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) ως Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Δ.Ι.Θ. επιλέγει κάθε φορά μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου από μια χώρα-μέλος του για να γράψει μήνυμα, το οποίο διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλον τον κόσμο. 
Φέτος το μήνυμα έγραψε ο Αμερικανός ηθοποιός, παραγωγός, σεναριογράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης John Malkovich.
Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου διαβάζεται σε κάθε θέατρο πριν από την παράσταση της 27ηςΜαρτίου.

ΜΗΝΥΜΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
από τον Τζον Μάλκοβιτς
Είναι τιμή μου που το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου της Ουνέσκο μου ζήτησε να χαιρετίσω την 50η επέτειο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου. Θα απευθυνθώ σύντομα στους συνάδελφους του θεάτρου, φίλους και συντρόφους.
Μακάρι η δουλειά σας να είναι πειστική και αυθεντική. Μακάρι να είναι βαθιά, συγκινητική, στοχαστική και μοναδική. Μακάρι να μας βοηθά να στοχαζόμαστε τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και μακάρι αυτός ο στοχασμός να είναι ευλογημένος με θάρρος, ειλικρίνεια, ανυποκρισία και χάρη.
Μακάρι να είστε σε θέση να ξεπερνάτε τις αντιξοότητες, τη λογοκρισία, τη φτώχεια και το μηδενισμό, αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολλοί από εσάς θα είστε υποχρεωμένοι να το κάνετε. Μακάρι να είστε ευλογημένοι με ταλέντο και αυστηρότητα για να μας διδάξετε πώς χτυπά η καρδιά σε όλη την πολυπλοκότητα της, και να έχετε την περιέργεια και την ταπεινότητα να το κάνετε έργο ζωής. Και μακάρι οι καλύτεροι από εσάς – γιατί μόνο οι καλύτεροι από εσάς, και μόνο σε εξαιρετικά σπάνιες και σύντομες στιγμές, – να καταφέρετε να διατυπώσετε το βασικότερο των ερωτημάτων: «Με ποιό τρόπο ζούμε;»  Καλή τύχη!
John Malkovich 

«Η Τέχνη για την Ειρήνη - 2012» - Διαγωνισμός του ΟΗΕ για παιδιά και νέους με θέμα τον Αφοπλισμό και τα Πυρηνικά Όπλα



art-for-peaceΤο Γραφείο του ΟΗΕ για τον Αφοπλισμό διοργανώνει εκπαιδευτικό διαγωνισμό για παιδιά και νέους, με τίτλο "Η Τέχνη για την Ειρήνη - 2012". Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει μέχρι τις30 Απριλίου 2012.
Οι διαγωνιζόμενοι,  από 5 έως 17 ετών, καλούνται να παρακολουθήσουν ένα σύντομο βίντεο στο Διαδίκτυο, και στη συνέχεια να φανταστούν έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά όπλα.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες http://tiny.cc/2m08s και http://www.unartforpeace.org

Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο στην τελική του μορφή το επιμορφωτικό υλικό  που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης με τίτλο: Θέματα αξιοποίησης της Ομάδας στην σχολική τάξη.
Είναι διαθέσιμο στην διεύθυνση www.epimorfosi.edu.gr (Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό - Τόμος Δ).

Ποδηλατική εξόρμηση στη λίμνη δοϊράνη!

imageO  σύλλογος φίλων ποδηλάτου Κιλκίς διοργανώνει την πρώτη του ποδηλατική εξόρμηση την Κυριακή 1 Απριλίου 2012 στην λίμνη δο’ι’ρανη.

H αναχώρηση θα γίνει από την πλατεία ειρήνης στις 09:00 π.μ
Η διαδρομή είναι εξ ολοκλήρου ασφάλτινη χωρίς υψομετρικά 18 χλμ περίπου και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Απαραίτητα εφόδια : κράνος-νερό-σνακ για την στάση στα ‘’χίλια δέντρα’’
Δηλώστε συμμετοχή στο facebook στην εκδήλωση που θα βρείτε στη σελίδα  ‘’παμε ποδήλατο’’  http://www.facebook.com/groups/152980798109132/

Επίσης κάθε παρασκευή στις 18:30 μ.μ  πραγματοποιείται  καθιερωμένη ποδηλατοβόλτα στο κέντρο της πόλης. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη σε οποιονδήποτε το επιθυμεί. Πληροφορίες για τυχόν αλλαγές ή και για τις ποδηλατικές βόλτες που οργανώνουμε μπορείτε να μαθαίνετε στην σελίδα ‘’παμε ποδήλατο’’ http://www.facebook.com/groups/152980798109132/  ή στη σελίδα του συλλόγουhttp://mtbracekilkis.wordpress.com/

Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012


‘‘Φευγαλέα όνειρα’’ με κόκκους μελάνης του Δημήτρη Γκιούλτσο


gkioultsos-dhmhtrhs
Τη Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012, στις 8μ.μ., στην αίθουσα ‘’Κούρος Ευρωπού’’ της ΤΕΧΝΗΣ θα γίνουν τα εγκαίνια
της έκθεσης ‘‘Φευγαλέα όνειρα’’ με κόκκους μελάνης του συντοπίτη μας δασκάλου Δημήτρη Γκιούλτσου.
Η ΤΕΧΝΗ πραγματοποιεί την έκθεση των έργων του συναδέλφου  Δημ. Γκιούλτσου, με την πρωτότυπη και πρωτόγνωρη τεχνική τους, γιατί θεωρεί αναγκαιότητα την ανάδειξη και προβολή του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Απριλίου 2012, και οι ώρες λειτουργίας της είναι:
Καθημερινά 10 π.μ. έως 12 μ. και 4 έως 8.30΄ μ.μ.
Σάββατο: 10 π.μ. έως 5 μ.μ.
Οι επισκέψεις σχολείων θα γίνονται κατόπιν ραντεβού (τηλ.: 23410 24217).


22 Μαρτίου:Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό


φωτογραφία Markus Reugels 
Με το νερό συνέδεσε ο άνθρωπος την ιδέα του «ζωντανού», με την ξηρασία τον θάνατο και την πνευματική αδράνεια.
Οι άνθρωποι των αρχαίων εποχών θεωρούσαν το νερό «ως πηγή ζωής», το θεοποίησαν, του αφιέρωσαν ναούς, του πρόσφεραν θυσίες.
 Οι πρώτοι μεγάλοι πολιτισμοί πάνω στη γη αναπτύχθηκαν σε περιοχές όπου υπήρχε άφθονο νερό για τις γεωργικές τους καλλιέργειες.
Εκεί όπου η τέχνη της διαχείρισης του νερού αγνοήθηκε, οι κοινωνίες παρήκμασαν ή και εξαφανίστηκαν.
Συνήθως λέμε ότι το νερό είναι ανανεώσιμος φυσικός πόρος. Στην αντίληψη αυτή οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: είναι ανανεώσιμος ως προς το χώρο, δηλαδή στα όρια της λεκάνης απορροής, αλλά και ως προς το χρόνο, δηλαδή σε σχέση με τις κλιματικές συνθήκες.
Η γεωγραφική του κατανομή, η ποιότητα και η ποσότητά του είναι αποτέλεσμα κλιματικών συνθηκών, γεωλογικών και γεωμορφολογικών παραγόντων. Η κατανομή αυτή δεν είναι γεωγραφικά ομοιόμορφη ούτε στη χώρα μας ούτε στον πλανήτη.
Επίσης διαφορετικές είναι και οι χρήσεις του νερού στο χώρο και το χρόνο. Η «υγεία» του νερού απασχολεί την παγκόσμια κοινότητα. Η κρίση που ήδη συντελείται στους φυσικούς μηχανισμούς της υδρόσφαιρας δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της αύξησης της κατανάλωσης. Οι παρεμβάσεις του άνθρωπου στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του γλυκού και θαλασσινού νερού περιορίζουν και τις χρήσεις του.
Το νερό, βασικό στοιχείο επιβίωσης τόσο για τον άνθρωπο όσο και για κάθε άλλο φυτικό ή ζωϊκό οργανισμό, φυσικός πόρος απαραίτητος για κάθε αναπτυξιακή δραστηριότητα, βρίσκεται σε κίνδυνο.
Μπροστά, λοιπόν, στο μεγάλο πρόβλημα προκύπτει άμεσα η ανάγκη να διαμορφώσουμε μια νέα αντίληψη, που να αφορά στην αειφορική διαχείριση των υδατικών συστημάτων, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ζωή.
Η έλλειψη του νερού υπαγορεύει σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, διαδοχικά βήματα για την εξασφάλιση αυτού του απαραίτητου για τις ανθρώπινες δραστηριότητες αγαθού. Τα βήματα αυτά είναι:εκτίμηση της χωροχρονικής του διαθεσιμότητας
  1. διαχείριση των υδατικών πόρων σε επίπεδο λεκάνης απορροής ή υδατικού διαμερίσματος, βασισμένη στους κανόνες και τις αρχές της αειφορίας
  2. Λίμνη Δοϊράνης (Κιλκίς)
  3. σχεδιασμός και υλοποίηση έργων.
Το δεύτερο βήμα είναι το κρισιμότερο και πλέον επίκαιρο σε παγκόσμια κλίμακα. Προϋποθέτει γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές ικανές να αλλάξουν κατεστημένες αντιλήψεις. Αφορά στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και αγωγή δια μέσου της οποίας οι νέοι θα αποκτήσουν γνώσεις, θα κατανοήσουν ανάγκες, θα καλλιεργήσουν τις ευαισθησίες τους και θα αναπτύξουν το αίσθημα ευθύνης σχετικά με την «αειφορική διαχείριση των υδατικών πόρων»
Πηγή Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού